سجاد بنابی (عضو غیرموظف)

اهم سوابق: عضو هیأت مدیره شرکت مفید تحلیل داده، رییس هیأت مدیره شرکت گسترش بینش روشنا، رییس هیأت مدیره شرکت فناوران هوشمند روشنا، مشاور مدیرعامل شرکت فناپ، معاون توسعه سرمایه انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات، راهبر حوزه‌ فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی راهبردی و تجاری بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، نایب رییس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، دستیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور جوانان و رییس شورای دستیاران جوان، عضو هیأت مدیره شرکت فرازاندیشان سامانه‌گستر صبا

حسام الدین جعفری ندوشن (عضو غیرموظف)

اهم سوابق: هم بنیانگذار کارگزاری یزدان، هم بنیانگذار سبدگردان ثروت پویا، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره کارگزاری بانک ملی، معاون عملیات کارگزاری بانک ملی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق‌های اعتماد کارگزاری بانک ملی، کارگزاری بانک ملی، توسعه ملی، مدیر پذیرش شرکت‌ها کارگزاری ایساتیس پویا، مدیرکالا و انرژی کارگزاری ایساتیس پویا، عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر

سید علیرضا ناظم زاده (عضو موظف)

اهم سوابق: مدیرعامل و عضو هیئت مدیره و بنیان‌گذار شرکت نوآوران یکتانت، عضو هیئت مدیره و بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیک ایماژ، عضو هیئت مدیره و بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیک جریان، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره و بنیانگذار شرکت تجارت الکترونیک توژال، هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد توسعه کسب و کار شرکت ماتریس پارس کیش

مونا خلیلی (عضو موظف)

اهم سوابق: مدیر مالی شرکت نوآوران یکتانت، مدیر مالی و اداری شرکت خدمات مالی و اعتباری راه اقتصادنوین، کارشناس ارشد اعتبارسنجی بانک اقتصادنوین، مشاور مالی شرکت خدمات مالی و مشاور سرمایه گذاری تات، مشاور مالی شرکت بهاران توشه امین

شرکت یکتا سهام آتی به نمایندگی سید امیر حسین امامی (عضو غیرموظف)

اهم سوابق: مدیر ارشد منابع انسانی شرکت نوآوران یکتانت، مدیر تیم توسعه سازمانی کافه بازار، کمیته راهبری منابع انسانی کافه بازار، کارشناس ارشد توسعه سازمانی کافه بازار، مدیر توسعه و رشد کارگزاری پارسیان، تحلیلگر بازار سرمایه کارگزاری بانک سامان

گزارش پایداری یکتانت

مقدمه

در جهان امروز، مفهوم رشد اقتصادی بدون در نظر گرفتن پایداری، مفهومی ناقص و ناکارآمد است. رشد واقعی زمانی پایدار خواهد بود که بتواند در کنار سودآوری، به حفظ منابع طبیعی، توسعه اجتماعی و شفافیت اقتصادی نیز بپردازد. از نگاه یکتانت، موفقیت بلندمدت و خلق ارزش پایدار، بدون توجه هم‌زمان به سه بعد زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی توسعه ممکن نیست.

ما در یکتانت بر این باوریم که کسب‌وکارهای فناورمحور، به‌ویژه در حوزه تبلیغات دیجیتال، نه‌تنها باید در مسیر رشد مالی و تکنولوژیکی گام بردارند، بلکه رسالتی فراتر در قبال محیط زیست، جامعه و حاکمیت داده‌ها نیز دارند. از این رو انتشار گزارش پایداری برای ما ابزاری کلیدی است تا نشان دهیم چگونه از دل فناوری و نوآوری، می‌توان ارزشی مشترک برای تمامی ذی‌نفعان خلق کرد.

این گزارش، علاوه بر آنکه شفاف‌سازی فعالیت‌های ما را در قبال سرمایه‌ انسانی، جامعه و محیط‌ زیست تسهیل می‌کند، مسیر آینده‌مان را نیز روشن‌تر می‌سازد.

سرمایه انسانی: توانمندسازی در مرکز توجه

در یکتانت، انسان‌ها محور اصلی تحول‌اند. سرمایه انسانی، کلید بقای سازمان و محرک اصلی نوآوری است. از همین رو، ما محیطی خلق کرده‌ایم که در آن رشد فردی و حرفه‌ای کارکنان نه‌تنها ممکن، بلکه مطلوب و اولویت‌دار است.

اقدامات ما در این حوزه شامل موارد زیر است:

  • پوشش کامل بیمه درمان تکمیلی برای همه کارکنان و خانواده‌هایشان.
  • تأمین امکانات رفاهی در محل کار، از جمله فضاهای استراحت، وعده‌های غذایی و پشتیبانی روان‌شناختی.
  • برنامه‌ریزی مسیر شغلی شفاف برای هر فرد، متناسب با مهارت‌ها، علایق و اهداف توسعه‌ای.
  • دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی در حوزه‌های فنی، مدیریتی و مهارت‌های نرم.
  • فرهنگ سازمانی باز و منعطف که در آن گفت‌وگو، بازخورد و خلاقیت جایگاه ویژه‌ای دارد.

هدف ما این است که یکتانت، محل کار انتخابی برای نیروهای مستعد ایران باشد و کارکنان بتوانند آینده شغلی خود را با ما بسازند.

مسئولیت اجتماعی: عدالت در دسترسی به اطلاعات

مهم‌ترین ارزش اقتصادی فعالیت یکتانت در حوزه تبلیغات دیجیتال، بهینه و هدفمند شدن تبلیغات و مهم‌ترین تأثیر اجتماعی آن، دسترسی آسان‌تر و آگاهی سریع‌تر مخاطب به روش‌های تأمین کالاها و خدمات مورد نیازش است. از یک سو، تبلیغات دیجیتال از هدر رفت سرمایه در اثر غیرهدفمندی تبلیغات سنتی کاسته و به کسب‌وکارها کمک نموده منابع صرفه‌جویی شده را در تولید و توسعه محصولات و خدمات بکار گیرند و از سوی دیگر، مخاطبان و مصرف‌کنندگان به صورت غیرتبعیض‌آمیز قادر به شناسایی تأمین‌کنندگان متناسب با نیازهایشان گردیده‌اند؛ بدون اینکه عواملی مانند جغرافیای محل زیست یا میزان درآمد بر دسترسی ایشان به روش‌های آگاهی و شناخت محصولات و خدمات اثر بگذارد.

ما چگونه به تحقق این هدف کمک می‌کنیم؟

  • با هدفمند کردن تبلیغات و کاهش هزینه‌های بازاریابی کسب‌وکارها، به رشد اقتصادی آن‌ها کمک می‌کنیم.
  • با کمک به دیده‌شدن کسب‌وکارهای کوچک و محلی، فرصت رقابت آن‌ها با برندهای بزرگ‌تر را تقویت می‌کنیم.
  • با شفاف‌تر کردن جریان اطلاعات برای مصرف‌کنندگان، قدرت انتخاب آنان را افزایش می‌دهیم.
  • و با حفظ استقلال مخاطب در مسیر آگاهی‌یابی، به تقویت حق انتخاب آزادانه کمک می‌کنیم.

در واقع، تبلیغات دیجیتال در بطن خود به توانمندسازی بازار و دسترسی عادلانه به خدمات و کالاها خدمت می‌کند. یکتانت می‌کوشد این ارزش را در مقیاس ملی گسترش دهد.

مسئولیت زیست‌محیطی: پایداری در عصر دیجیتال

هرچند فعالیت ما در فضای دیجیتال انجام می‌شود و محصول فیزیکی تولید نمی‌کنیم، اما خود را از مسئولیت‌های زیست‌محیطی مبرا نمی‌دانیم. ردپای کربن دیجیتال، به‌ویژه از طریق مراکز داده و مصرف انرژی، بخشی از چالش‌های عصر نوین است که ما با جدیت با آن مواجه هستیم.

اقدامات ما شامل:

  • پایش مستمر مصرف انرژی در زیرساخت‌های فنی و مراکز داده؛
  • استفاده از دیتاسنترهای با بهره‌وری انرژی بالا؛
  • کاهش بار سرورها با بهینه‌سازی پردازش داده؛
  • انتقال به زیرساخت‌های ابری پایدارتر؛
  • و تلاش برای افزایش عمر مفید تجهیزات سخت‌افزاری از طریق نگهداری مؤثر.

بررسی صورت‌های مالی یکتانت نشان می‌دهد راهبرد بهینه‌سازی زیرساخت‌های فنی و مصرف انرژی به نتایج ملموسی رسیده است. چنان‌که در دوره گزارش‌شده، درآمد عملیاتی شرکت دو برابر شده‌ اما هزینه‌های سرور، در قیمت‌های ثابت و بدون لحاظ تورم، تنها حدود شش درصد رشد کرده است.

از سوی دیگر، رشد تبلیغات آنلاین به کاهش اتکا به تبلیغات چاپی سنتی کمک می‌کند. می‌توان گفت پیدایش و توسعه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال موجب شده سهم برخی از راهکارهای سنتی تبلیغات (به خصوص چاپی) کاسته شده که این امر به صورت غیرمستقیم دستاورد زیست محیطی شرکت‌های حوزه تبلیغات دیجیتال، از جمله یکتانت، محسوب می‌شود. لذا اهتمام به رشد نفوذ تبلیغات دیجیتال، باعث می‌گردد درختان کمتری قطع شده و رنگ کمتری مصرف شود.

جمع‌بندی: ارزش‌آفرینی پایدار برای نسل امروز و آینده

پایداری در یکتانت تنها یک «گزارش» یا «تعهد» نیست؛ بلکه بخشی از راهبرد سازمانی ماست. ما در تلاشیم تا با ترکیب فناوری، انسان‌محوری و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، الگویی نوین از کسب‌وکار دیجیتال ایرانی ارائه کنیم که هم‌زمان سودآور، شفاف، مسئول و پایدار باشد.